Miene maakt online magazines

Miene Magazine en MAG zijn online publicaties van Miene Grafiek & Reclame. Hiermee willen we jou, je bedrijf of organisatie op een ludieke manier laten proeven van de gebruikservaring van een online magazine (e-zine) en geven we je inkijk in het hart van ons grafisch bureau.

In Pub Rétro zitten we aan de toog te mijmeren 
over publiciteit uit vervlogen tijden. 

Weet je nog? Wat was hip of absoluut not done? Wie waren de sterren 
en wie had het geprobeerd? Wat was de magische succesformule en welke trukken 
kwamen daarvoor uit de toverkast? Muziek? Humor? Herhaling? Naar welke reclame 
kon je nooit meer dan één keer kijken en welke slogans zijn dan weer onvergetelijk?

Onder het mom van ‘alles komt terug’ een bijzonder leuke 
én wie weet commercieel interessante ‘tooggang
’.

Jingles zijn passé composé

We zijn als consument net iets te slim zijn geworden. Jingles worden meteen herkend als reclame en we filteren ze weg. Ze zorgen wel voor herkenning, alleen kunnen ze na een tijd gaan irriteren. Met muziek daarentegen kan men meer variëren waardoor de consument niet meteen door heeft dat het om reclame gaat. Sommige nummers worden zelfs een hit. Denk maar aan Broad Daylight van Gabriel Ríos voor Appelsientje of Heartbeats van José Gonzáles voor Sony Bravia

Studio Brussel maakte hier een bescheiden lijst van 'de beste reclamemuziek van de eeuw' en op www.muziekindereclame.nl kan je achterhalen welke muziek bij welke reclame hoort.

Rottig mondje vol

In de jaren '70 en '80 lanceerde de Amsterdamse 'Stichting Goed Gebit' een reeks voorlichtingscampagnes om kinderen en jonge volwassenen van de zoetigheid af te houden. Bovendien werden volwassenen aangemaand om geen snoep aan kinderen te geven. De confronterende stijl benoemde het beestje bij de naam. De affiches waren te zien in scholen en praktijken van tandartsen en mondhygiënisten.

Muziek en reclames, ze gaan hand in hand. Deuntjes die je onmiddellijk kan koppelen aan een product of een merk, die een beeld in je ophalen of zelfs emoties losmaken. Muziek draagt veel associaties met zich mee. 

Studies van o.a. Martin Lindstrøm wijzen uit dat geluid effectiever werkt dan visuele prikkels om onze aandacht te trekken. Combineer geluid met beeld en de ontvanger zal zich de reclame ongetwijfeld beter herinneren. Bovendien wordt reclamemuziek gemaakt om te blijven hangen. Feit dat de spot dan nog eens verschillende keren wordt herhaald, maakt dat het ding niet meer uit je hoofd te krijgen is.

Zoas deze STER-reclames. Ze zitten er bij mij al jaaaaren in!

Ongehoord, ik krijg het er niet uit!
Offline: This content can only be displayed when online.
Geen gaatjes maar plaatjes

Waarschuwing! Het eerste nummer bevat een sterk 'Kinderen voor Kinderen'-gehalte en kan jaren blijven hangen!

Speciaal voor Team Schein 
en alle tandartsen op deze wereld.