Miene maakt online magazines

Miene Magazine en MAG zijn online publicaties van Miene Grafiek & Reclame. Hiermee willen we jou, je bedrijf of organisatie op een ludieke manier laten proeven van de gebruikservaring van een online magazine (e-zine) en geven we je inkijk in het hart van ons grafisch bureau.

Vergeet de Boskoop of de Pink Lady, in Opgemerkt hebben
we ‘t niet over fruit of kleur. Wel over computergigant Apple en dan vooral over hun logo. Want geef toe, het vraagt toch wat creativiteit om de waarden van een technologiebedrijf te linken aan een appel. Wie bedenkt zoiets en wat is het verhaal er achter?

Die appelen vaart,
die appelen eet.

Scroll    verder

In 2011 bracht Walter Isaacson de biografie ‘Steve Jobs: A Biography’ uit. Daarin stond te lezen dat de naam Apple eigenlijk voortkwam uit de periode waarin Jobs alleen maar fruit at. Na een bezoek aan een appelkwekerij vond hij de naam ‘Apple’ wel ‘fun’ klinken. Pittig en toegankelijk. En zo geschiedde.

En de naam komt
waar vandaan?

Gaat Apple straks terug in de tijd ? Terwijl we dit artikel schrijven, kondigt Apple op 30 oktober een groot event aan in New York. Op de uitnodigingen pakken ze uit met maar liefst 350 verschillende Apple logo’s, van abstract tot klassiek. Stuk voor stuk artistieke hoogstandjes. Is dit de voorbode van het nieuwe logo?

Back to the future

Hello Macintosh

Het begint er op te lijken.
Steve Jobs in beeld :-)

Wordt het nu niet een klein beetje
te gek met de Andrew Sisters?
Hm, misschien wel... 

Don't sit under
the apple tree

Andrew Sisters 1942

Ja, wat nu? Een theorie over de zwaartekracht. Gelinkt aan het logo van Apple? Jazeker ...

What goes up
must come down

Er doen verschillende verhalen de ronde over hoe het logo is ontstaan en het ene verhaal is nog gekker dan het andere.

Waar of niet waar?