Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Wie (her)kent niet het lettertype van Coca-Cola, Philips of Pirelli? Bedrijven die een lettertype
kiezen dat perfect bij hun kernwaarden past,
komen geloofwaardig en betrouwbaar over. 

En dat wist ook Peter Behrens, toen hij in 1907
(dit jaar 110 jaar geleden!) de corporate identity
van AEG ontwierp.

Sterke typografie
maakt een sterk logo
TYPOGRAFIE

Bron: Wikipedia / website AEG
Video: Prophet

Behrens is vooral bekend door zijn werk voor AEG (Allgemeine Electricitäts-Gesellschaft). In 1907 werd hij er vormgevingsadviseur en ontwikkelde hij een samenhangende huisstijl die de vormgeving van de fabrieksgebouwen, de producten (huishoudelijke toestellen) en het reclamemateriaal omvatte. 

Hij ontwierp niet alleen de letters van het logo, hij creëerde een volledige bedrijfsidentiteit, waaronder talrijke reclamecampagnes.

Corporate identity

Het lettertype van Behrens hield zo maar eventjes stand tot in 2016 !
In September van dat jaar kreeg AEG een nieuwe huisstijl met nieuw logo. 

Miene maakt online magazines

Miene (Maga) Zine en MAG zijn e-zines van Miene. Terwijl Miene (Maga) Zine een ludieke brug maakt tussen grafiek en reclame, is MAG is eerder expressief werk waarbij gevoel en beleving centraal staan.
Volledig scherm