Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
BLOKJE RECLAME

Martine Bijl en meneer De Haan, Cora van Mora of Petje Pitamientje, allemaal werden ze tussen 1972 en 2004 ingeleid (en uitgezwaaid) door de mascotte van de STER (Stichting Ether Reclame).

Ster van de STER

Op 21 augustus 2005 keerde Loeki
eenmalig terug op de buis in
reclamespotjes van Edah. Loeki was
daardoor voor het eerst ook te zien
op de commerciële zenders. In het
filmpje wordt gebruikgemaakt van 3D-animatie. Voor het EK Voetbal 2008 liet supermarktketen C1000 Loeki nogmaals terugkeren, deze keer door drie
Loekiknuffels te verkopen in een voetbalthema. Er is op tv geen reclame gemaakt voor deze actie.

In juni 2010 keerde Loeki opnieuw terug
op de Nederlandse tv-zenders, ditmaal
om de promotionele activiteiten van
Samsung rond het WK Voetbal 2010 te promoten. Loeki was in 3D te zien in de commercial, online op Facebook en samenvoororanje.nl, als autosticker, in advertenties, maar ook levensgroot als onderdeel van de Oranje ‘building wrap’
op het Samsung hoofdkantoor in Delft.
De diverse multimediale gedaantes van
de bekende reclameleeuw zijn verzorgd door communicatiebureau Quince. In 2016 was Loeki te zien in een reclamespotje van ING.

Zo had de Duitse omroep ZDF 'Die Mainzelmännchen'. Zes tekenfilmfiguurtjes die tussen de reclameblokjes door werden uitgezonden.

Duitsland kon het ook!

Eind 2003 zijn de Mainzelmännchen
geheel vernieuwd en volgens velen worden ze nu in een Manga-achtige stijl getekend.

In feite zijn het nu moderne cell-shaded animaties, oftewel een techniek die wordt toegepast om computergegenereerde beelden handgetekend te laten lijken. Dit heeft geleid tot veel protesten en handtekeningenacties op internet om de oude Mainzelmännchen weer terug op de buis te krijgen.

Bron: Wikipedia
Beelden & Video: ZDF / Geesink Studio

Miene maakt online magazines

Miene (Maga) Zine en MAG zijn e-zines van Miene. Terwijl Miene (Maga) Zine een ludieke brug maakt tussen grafiek en reclame, is MAG is eerder expressief werk waarbij gevoel en beleving centraal staan.
Volledig scherm