Miene over
het meisje-meisje
uit de kleurenklas

Klodder verder

Offline: This content can only be displayed when online.

Roze is gevoelig en zacht ...

Roze is een overwegend vrouwelijke kleur, die zowel speels als passioneel wordt gezien. Deze zachte tint van rood ontspant, verzacht en wordt als kalmerend ervaren.

... vaak ingetogen
en charmant.

Roze houdt
van zoet.

Houdt het graag spannend en ...

De speelse associaties zijn energiek, vrolijk, zoet en jeugdig. Passionele associaties zijn liefde, drama, flirten en spannend. Vanwege deze beide kanten van de kleur, wordt roze vaak gebruikt in relatie tot de liefde.

... fout!

De keuze van Miene

Kleuren zijn persoonlijk

Kleur is emotie, je kan er weinig of niet over discussieren. Maar toch. Sommige kleuren zie ik liever niet onderworpen aan tijd of trend. Sommige kleuren vertellen naar mijn gevoel een te duidelijk verhaal en moeten dan ook zo in hun waarde(n) behouden worden. De eindejaarsperiode staat bol van de hitlijsten, dus voilà, mijn roze ‘stop 3’.

Hm, toch maar niet...
Hit!

Kleuren kijken is een persoonlijke beleving. Wat de één mooi vindt, is voor de ander spuuglelijk. Deze kleurasscociaties worden onder andere gevormd door cultuur, mode, eigen ervaring en beleving. Niettemin worden we allemaal bewust of onbewust beïnvloed door kleur en kunnen kleuren een invloed hebben op onze houding, productiviteit, humeur en zelfs onze spijsvertering :-)  Wel, van deze winners keert mijn maag niet om en word ik happy. Hier is mijn 'roze' top 3.

Saroma

Jahah! Saroma pudding met aardbeiensmaak. Zit helemaal goed: aardbeien, roze toppings en slagroom. Van Nelle bracht het poeder voor de instantpudding eind jaren ‘50 op de markt. Tegenwoordig verkoopt Dr. Oetker het als kloppudding. De 'Saromapapjes' zien er een beetje plastisch uit, een beetje fake zelfs want je maakt van poeder pudding. En dat rijmt hier perfect met het sprookjesachtige roze. Applaus!

Jajaja ...in het verlengde van de Saroma, de mierzoete kauwgom waar je uren kon op knagen en reuze bellen mee kon blazen. Bubblicious werd gelanceerd in 1977 en was verkrijgbaar in 28 smaken. Dat men indertijd voor een roze logo koos, is geen toeval. Bubblicious staat voor zoet, fun en happy. De cartoonachtige letters in het logo maken het merk speels.

In Pub Rétro bekijken we nog even de onvergetelijke ‘Ultimate Bubble’ campagne.

Een absolute winner! Uit de onwezenlijk populaire televisiereeks van de jaren ‘80 'De Familie Knots'. Tante Til (gecreëerd en gespeeld door Hetty Heyting) droeg altijd een roze jurk en een roze hartjesbril én ze had zo haar eigen manier om probleempjes op te lossen. Als ze namelijk met de roze verf begon te klodderen (of zoals ze zelf zei, te 'knoeien') kregen mensen in hun dromen inzichten te zien in hun leven. Het roze van Tante Til klopt volledig: zotjes, zoetjes, magisch, dromerig, gay en speels. Hier staat roze zeker voor excentriek en ook charismatisch want Til was de baas in huis. Ons idool :-)

Til Knots

Over Miene

Miene Grafiek & Reclame werd opgestart door Sofie Bauwens. Sofie is Miene. Miene is Sofie. Graficus/art director met heel veel ervaring in communicatie en (direct) marketing. Miene maakt logo's, huisstijlen, illustraties, animaties, magazines, brochures, e-zines, ... en verzorgt je publiciteits- of communicatiecampagne. Miene woont en werkt in Watervliet, polderdorp in het Meetjesland.

Info? Vragen?

Mail naar sofie@miene.be.
Vul je naam in
Vul een correct e-mailadres in
Vul een opmerking in
Bedankt, je bericht is verzonden.
Er ging iets mis met het verzenden van het formulier. Probeer het opnieuw.

Deel deze pagina

Stuur deze pagina eenvoudig door of plaats als bericht op social media.

Op zoek?

Zoek naar een specifieke term in de verschillende publicaties.
Vul minimaal 3 karakters in.

Miene maakt online magazines

Miene Magazine en MAG zijn e-zines van Miene. Terwijl Miene Magazine een ludieke brug maakt tussen grafiek en reclame, is MAG is eerder expressief werk waarbij gevoel en beleving centraal staan.
Volledig scherm

Miene maakt online magazines

Miene Magazine en MAG zijn e-zines van Miene. Terwijl Miene Magazine een ludieke brug maakt tussen grafiek en reclame, is MAG is eerder expressief werk waarbij gevoel en beleving centraal staan.